Controlling The Door
출입문 관리
Overcrowding (includes both staff and guests) and lack of door control can put your establishment at risk and the public in danger.
초과인원(종업원과 손님 포함)과 출입문 통제 결여는 영업장과 손님들을 위험에 처하게 합니다.
Here are some tips to control the door and prevent overcrowding:
출입문을 잘 통제하고 초과인원을 방지하기 위한 도움말입니다.
Keep the exterior areas of your establishment well lit and maintained and keep overflow guests lined up in an orderly manner.
영업장 외부에 조명을 잘 해두며 몰려오는 손님을 질서있게 줄을 세웁니다.
Liquor Licence holders are expected to have in place reasonable measures and make reasonable efforts to deter or minimize the harm caused by disorderly conduct by their patrons to outside areas in the vicinity of their licensed premises. This applies to adjacent areas and line-ups to get into a licensed establishment, such as at a nightclub.
주류판매 허가자는 영업장 인근 외부에 있는 손님들의 무질서한 행동으로 인해 벌어지는 피해를 억제 또는 최소화할 적절한 노력을 하여야 합니다. 이는 예를 들어 나이트클럽같은, 허가된 영업장에 입장하려고 술을 서있는 사람들과 인근지역도 포함합니다.
Keep parking lots and sidewalks neat and tidy and check lighting on a regular basis.
주차장과 보도를 말끔하게 관리하며 정기적으로 조명을 점검합니다.
Control and monitor overflow guests by having them form an orderly line on the sidewalk rather than allowing them to gather as a group outside your doors.
밀려오는 손님들은 영업장 문밖에 그룹으로 모여있게 하기보다는 도로에 질서있게 줄을 설수 있게 관찰하고 통제돼야 합니다.
Don't let intoxicated guests into your establishment.
술취한 사람은 영업장으로 들여보내지 않습니다.
Post a sign that indicates that management reserves the right to deny entry to intoxicated individuals.
영업관리자가 취한사람을 영업장에 들어오지 못하게 할 권리가 있음은 게시해 둡니다.
Assign a staff member to the door who has been trained in responsible service practices.
책임있게 실질적인 행동을 하도록 훈련받은 종업원을 배치합니다.
Well-trained staff with the proper attitude and demeanor can help to maintain order and head off potential problems.
적절한 태도와 처신을 할수 있는 잘 훈련된 종업원이 질서를 유지하는데 도움이 될수 있으며 애초에 문제가 생기지 않도록 할수있습니다.
Overcrowd 인원초과 (over 초, crowd 군중)
lack 부족
exterior 외부
lit 조명이 된
maintain 유지하다
overflow 넘쳐 흐르다
orderly 질서있게
effort 노력
measure 조치
deter 단념시키다, 못하게 막다
patron 손님
vicinity 인근, 주변
applies to 적용되다
adjacent 인근
tidy 맘끔한, 깨끗한
basis 근거
indicate 나타내다, 보여주다
deny 거부하다
individual 개인
Assign 배치하다
practice 실천, 실행
attitude 태도
demeanor 헹위, 품위, 분위기
maintain 유지하다
head off 진로를 막다, 차단하다
potential 잠재적인
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Door staff should:
출입구 관리자는 다음과 같은 것을 해야합니다.
have the skills to be able to check ID for underage drinkers and fraudulent cards
미성년자나 가짜 ID를 체크할수 있는 능력을 가져야 합니다.
monitor washrooms
화장실 감시를 할수 있어야 합니다.
handle potential issues in a calm but firm manner without escalating situations
상황을 나쁘게 하지 않으면서 문제가 될만한 사항을 조용하게 하지만 확실하게 다룰수 있어야 합니다.
be well trained in the use of force and how and when to eject a guest
무력을 사용하는 것과 언제 손님을 내보내야 하는지에 대해 잘 훈련돼 있어야 합니다
Note: If your establishment hires a private security service, or you have employees whose primary job is to provide security, they must be trained in under Bill 159, The Private Security and Investigative Services Act
주의할점: 만일 사설경비업체나 주업무가 경비인 사람을 고용했다면 그들은 사설경비와 조사에 관한 법률 Bill 159에 의거한 훈련을 받았어야 한다.
fraudulent 사기의
handle 다루다
potential 잠재적인
issue 문제
calm 조용한
firm 확고한
eject 쫒아내다
primary 우선적
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Conduct regular checks of the parking lot areas.
주차장을 정기적으로 점검하는 행위
Watch or remotely monitor parking lot areas for cars where guests may be drinking before they enter your establishment.
주의하십시오, 안그러면 부주의하게 점검되는 주차장지역이 손님들이 영업장에 들어오기전 술을 마시는 장소가 될수있습니다.
If you spot individuals who have been drinking, do not allow them into your establishment as you have no way of knowing how much they have had to drink prior to arriving at your establishment.
만일 술을 마신 사람을 발견했다면, 그들이 영업장으로 들어오기 전 얼마나 술을 마셨는지 알수 없기 때문에 당신 영업장에 들어오게 하면 안됩니다.
Watch 바라보다, 주의하다
remotely 아주, 약간
spot 발견하다, 알아차리다
prior to ~~전에
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Train staff to recognize and address potentially aggressive guests.
폭력적이 될수있는 손님을 알아내고 처리하는 방법의 훈련
Everyone in your establishment should be trained to keep an eye on aggressive, obnoxious or agitated guests.
공격적이고 불쾌한 행동을 하며 선동적인 손님을 감시하도록 모든 종업원들을 훈련시켜야 합니다.
Train staff to issue a friendly but firm warning or look of disapproval that sends an early message that bad behavior will not be tolerated. Most guests will respond positively and the problem will be solved before it has the chance to escalate.
부드럽지만 확고한 경고를 주거나 잘못된 행동은 받아들일수 없다는 초기신호로 못마땅한 표정을 짓도록 종업들을 훈련시킵니다. 대부분의 손님은 이에 긍정적으로 반응하고 문제가 심각하게 되기전에 해결됩니다.
If a guest refuses to comply with a warning either ask them to leave or do not allow them to enter the establishment.
만일 손님이 경고에 응하려 하지 않으면 그들을 영업장에 떠나줄것을 요구하던지 영업장 안으로 들여보내지 마십시오.
Do regular "people counts" to prevent overcrowding.
인원초과를 방지하기 위해 정기적으로 사람수를 세십시오.
Your liquor sales licence notes the number of people who are permitted to be in your establishment at any given time.
주류판매 허가서에는 특정한 시간에 얼마나 많은 사람이 당신 영업장에 허용되는지 적혀있습니다.
This number includes both staff and guests.
이 인원수에는 종업원과 손님이 포함돼 있습니다.
If you exceed that number, you risk being charged with an offence and putting the public in danger.
만일 그 수가 넘으면 당신은 위법으로 처벌될수 있으며 사람들을 위험에 빠트릴수 있습니다.
keep an eye on 감시하다
aggressive 공격적인
obnoxious 불쾌한
agitated 선동적인, 불안해 하는
issue 발행하다
friendly 친근하게, 부드럽게
firm 확고한
disapproval 반감, 못마땅
behavior 행동
tolerate 용인하다
respond 대답하다. 반응하다
positively 긍정적으로
solve 해결하다
escalate 상승하다
refuse 거부하다
comply with 응하다
prevent 방지하다
permitted 허용되다
exceed 초과하다
being charged with ~~로 기소되다
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You can prevent overcrowding by:
여러분은 다음과 같은 방법으로 인원초과를 방지할수 있습니다.
monitoring the number of people as they arrive and leave to ensure that you are within the capacity limits for your establishment
영업장 허용 안에 있기위해 사람들이 도착하고 떠나갈 때 그수를 모니터합니다.
assigning an employee to the patio area to monitor guests to ensure it does not become overcrowded
종업원을 패디오에 배치해 그곳이 인원초과가 되지 않도록 확실히 합니다.
Develop a good working relationship with liquor inspectors and police officers
주류 조사관, 경찰들과 좋은 관계를 구축합니다.
It is your responsibility to give on-duty liquor inspectors and police officers your full cooperation at all times when they arrive at your premises.
주류 조사관이나 경찰이 당신 영업장에 도착하면 무조건 협조해야 하는 것이 당신의 의무입니다.
Keep in mind that they can provide you with valuable advice and, if a situation occurs, you can feel comfortable calling them for help.
그들은 당신에게 실질적인 조언을 줄수 있다는 것을 명심하고, 만일 문제가 발생하면, 그들을 부르는 것이 당신마음을 편하게 할수 있습니다.
Train staff on ID checking procedures.
종업원들에게 ID체크하는 절차를 훈련시킵니다.
Make sure staff are familiar with what is acceptable ID for your establishment:
종업원들이 당신영업장에서 받아들일수 있는 ID에 친숙하도록 확실히 해둡니다.
share examples of fake IDs at pre-shift or staff meetings
일을 시작하기 전에 있는 종업원이나 종업원 미팅에서 가짜 ID의 샘플을 공유합니다.
run through scenarios or role playing with staff where they handle ID checks
ID를 점검하는 위치에 근무하는 종업원들과 사전대본을 만들어 검토해 보던가 역할분담역을 해봅니다.
use your DVD training package to reinforce or refresh training for existing staff
계속 근무하는 종업원들의 훈련상태를 새롭게 혹은 강화하기 위해 비디오 훈련세트를 활용합니다.
within 안에
Develop 개발하다
capacity 수용능력
limits 한계
responsibility 책임
on-duty 근무중인
relationship 관계
cooperation 협조
comfortable 편안함
familiar with ~~에 친숙한
acceptable 받아들일수 있는
share 나누다, 공유하다
example 표본
run through 예행연습을 하다
reinforce 강화하다
refresh 새롭게 하다
existing 현존하는, 존재하는
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Consider following a "staggered closing" process.
다음과 같은 시차제 마감을 생각해 보십시오.
If your establishment is a large venue (i.e. nightclub), consider starting to close sections or rooms gradually as closing time approaches rather than closing the entire establishment at the same time.
만일 당신 영업장이 (예를 들어 나이트클럽 같은) 큰 규모라면 영업장 전체를 한꺼번에 마감하기 보다 영업시간이 끝나감에 따라 점차적으로 한부분씩 혹은 방 하나씩 마감해 나가는 것을 생각해 보십시오.
This strategy can reduce the number of people leaving your establishment at the same time, along with the accompanying noise and potential problems.
이런 방법은 한꺼번에 영업장을 떠나는 사람수와 그에 동반하는 소음, 부차적 문제를 줄일수 있습니다.
establishment 기관, 시설 (이곳에서는 영업장)
venue 장소
consider 생각하다
section 부분, 구획
gradually 점차적으로
approach 접근하다
rather than ~~하기 보다는
entire 전체적
at the same time 한꺼번에, 동시에
strategy 전략
reduce 줄이다
accompany 동반하다, 수반하다
potential 잠재적
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